Thursday, July 02, 2009

Curatenie de...vara

Deoarece nu mai fumez la birou, am dus toate pipele acasa si le-am curatat pe cele mai murdare.
Curatarea a cuprins bolurile dar si mustiucele, bolurile le-am umplut cu vata peste care am turnat alcool (de fapt, palinca de vreo 60 grade) iar mustiucele le-am curatat cu solutie de curatat pipe si multe, multe perii.
Iata cum arata cateva din pipele puse la curatat:
Dupa ce am curatat pipele in mod normal, cu butucelul si ceva servetele de hartie, am pus vata in fiecare bol si in teava pipei (in care intra mustiucul), in care am bagat palinca cu o seringa (aprox. 10 ml per bol), le-am invelit in folie de plastic alimentar si le-am lasat circa 4 zile in debaraua unde imi tin tutunurile.

Aseara am prins otara de timp liber si m-am apucat sa le desfac. Ei bine, sincer, m-am speriat de cata murdarie am scos din pipele puse la curatat.
Dupa ce am extras cu ajutorul unei pensete vata din boluri si din teava pipelor, am purces la curatarea bolurilor cu servetele de hartie si cu solutie de curatat pipa.
La un moment dat m-am oprit si am facut cateva poze unui servetel de hartie imbibat si unei bucati de vata plina de ...chestii urat mirositoare.



Totodata, am mai observat un lucru interesant: pipele erau inca umede la interior, turta fiind si ea destul de umeda si foarte usor de dat jos.
Personal, recomand aceasta varianta de curatare versus cea cu sare neiodata si alcool, deoarece actioneaza mult mai bine si mai in profunzimea lemnului, iar folia alimentara tine mai mult alcoolul la locul lui, lasand-ul sa isi faca treaba de "tragere" a uleiurilor si gudronului din pereti pe o perioada mai lunga decat in cazul solutiei cu sare.

2 comments:

humidor said...

Foarte interesanta metoda cu folia alimentara. Totusi, palinca nu lasa miros in bol, sau poate este o aroma placuta sau care dispare dupa prima fumata? Cat timp le-ai tinut la uscat dupa operatie?

Radu Ignatescu-Manea said...

salut!
de metoda cu folia+vata+alcool am aflat de la Dalles, de pe forumul pipaclub.3xforum.ro

da, palinca lasa o aroma in vatra, dar dupa ce am lasat pipele la aerisit o zi, la prima fumata nu am simtit nimic deosebit.

eu fumez o pipa pe zi, deci timpul de uscare dupa curatare este sigur 2-3 zile. le las in debara si le iau la fumat dupa chef, dar nu le-am curatat pe toate odata, vreo 4 le-am lasat necuratate si cat timp celelalte au stat la "fezandat", am fumat din lotul necuratat.